Bianconi Francesco

Received the M.Eng. degree from the University of Perugia (Italy) and the Ph.D. in Computer-aided Design from a consortium of Italian universities. He has been visiting researcher at the University of Vigo (Spain) and the University of East Anglia (UK). Currently, he is Lecturer within the Department of Engineering of the University of Perugia. His research interests include computer vision, image processing and pattern recognition, with a special focus on texture and colour analysis. He is IEEE senior member.

Professore associato - Associate professor
    Progettazione industriale, costruzioni meccaniche e metallurgia - Engineering design and metallurgy
  • Curriculum Vitae
Secondo il nuovo rapporto di Almalaurea il 93,6% dei laureati magistrali in Ingegneria trova occupazione dopo un anno dalla fine degli studi e con lo stipendio più alto di tutti gli altri laureati (€ 1.717 in media netti al mese). Anche i laureati triennali hanno ottimi risultati con il 76% occupati ed uno stipendio medio di € 1.283.
We will be present with one paper and one tutorial at the Computational Colour Imaging Workshop (CCIW'17), to be held in in Milan, Italy, from March 29th through March 31st, 2017. This is an international forum for research in colour image processing, colour image quality assessment, colour vision modelling, and colour image reproduction. The workshop aims at presenting research that advances the state-of-the-art in these and related areas.

POKer: a partial-order kernel for sequences with alternative symbols
Dr. Maryam Abdollayhan (Queen Mary, University of London)
Department Of Engineering, aula adiacente Aula Magna, 05 July 2016, 5pm